Brno chce snížit provoz v centru, uvažuje o záchytném parkování

15.03.2010 01:29

Zástupci brněnské radnice chtějí snížit provoz v centru města pomocí záchytného parkování. Systém chtějí vyzkoušet u Ústředního hřbitova. Tamní parkoviště má být první, kde řidič bude moci auto zaparkovat a zároveň dostane se slevou jízdenku na hromadnou dopravu. Pravidla parkování ani ceny jízdného zatím nejsou dohodnuty. Projekt má za úkol připravit dopravní podnik, řekl dnes novinářům brněnský zastupitel Pavel Sázavský (ČSSD).

Parkování u Ústředního hřbitova je dnes řidičům k dispozici zdarma. Podle Sázavského však nic motoristy nemotivuje, aby tam auto odstavili a dál pokračovali hromadnou dopravu, když zaparkování není s cestováním v MHD nijak propojeno. Představuje si, že by město parkování zpoplatnilo, ale s dokladem o zaparkování by řidič mohl cestovat hromadnou dopravou zdarma nebo za výhodnějších podmínek. U Ústředního hřbitova zastavují dvě autobusové a dvě tramvajové linky.

V centru Brna jsou dlouhá léta problémy s parkováním. Rok od roku se však zhoršuje i situace na silnicích a pomalu popojíždějící kolony dnes nejsou výjimkou. Systém Park and Ride, známý ze západoevropských zemí, má počet aut v centru snížit.

Záchytná parkoviště fungují v Praze, kde jich je 17 se 3200 místy. Minulý rok zde parkovalo 891.000 aut, což je o téměř 100.000 víc než předloni. Většina z parkovišť se nachází blízko stanic metra nebo u zastávek Českých drah. Celodenní parkovné zde stojí deset korun. 

Zdroj: iRegiony

Sdílej: Sdílet Linkuj si ! Jaggni to pošli na vybrali.sme.sk


Zpět

Diskusní téma: Brno chce snížit provoz v centru, uvažuje o záchytném parkování

Datum 04.08.2011

Vložil blabuň

Titulek Záchytná parkoviště v Praze...

Odpovědět

..., třeba na Zličíně, to je skutečná parodie. Naprosto nedostačující kapacitu řeší řidiči parkováním u nákupních center. Tedy řešili, protože nyní Globus to svoje po 3 hodinách zpoplatnil a najednou je poloprázdné. Vzhledem k nedostatku jiných parkovacích míst lze předpokládat, že více řidičů je teď nuceno jezdit do města. Radní budují megalomanské projekty typu Blanka, ale aby vybudovali kapacitně dostačující záchytná parkoviště propojená s MHD, to ne. V důsledku je Praha opravdu nádherné město, prošpikované ucpanými čtyřproudovkami.